...

...

Raya Terakhir Bersama Mak : ~Al fatihah buat mak yang jauh di sana~

Raya Terakhir Bersama Mak : ~Al fatihah buat mak yang jauh di sana~

Wednesday, May 1, 2013

ENJIN KERETA TAK BOLE START....ADUHH...[PART 2]

Hari ini merupakan hari rehat bg semua buruh / pekerja. Tp ade juga la yg still kena g keje jugak kan. Macam doktor, org keje kat pasaraya, pemandu bus ktm sume.. Kalau sume cuti, abis laaaa..hehe

Tak terkecuali juga aku, of cos la cuti kan.. 
Hm..tp sedih la, sepatutnya aku da balik kampung ari ni, tp kete buat hal..terpaksa la tangguh dulu. 
So, hari ni keje aku adalah mencari kedai / bengkel kereta yg buka, memandang kan ari ni OFF KEJE, banyak la kedai yg tutup... Nasib baik la ade kedai buka.. 
Kedai ni kat seksyen 7 Shah Alam, area pusat komersial.. Tauke dia cina..biasala kan org cina ni kan suke cari untung time sume org cuti.. 

Mulanya aku ingat nk beli bateri basah means yg kena check / refill air selalu tu.. 
Tp xder jual plak kat kedai tu.. jadi, beli la yg ade je kat situ - bateri kering/free maintenance.. 
Tauke cina tu siap perli aku lg, dia kata "perempuan ni better guna bateri kering, sbb malas nk cek air bateri". Kureng asam tul..huh. Aku rajin OK cek air bateri ni..tp masalahnye bateri aku ni, ade 1 lubang dari 6 lubang kotak bateri tu aku xleh refill. sebab ade palang besi yg menghalang...itula puncanya bateri aku weak..hm

Bagus la tauke cina ni, dia bole pegi kat kete kita - rumah/mana2 kete kita parking, tanpa perlu kita anta kete tu kat kedai dia.. Betul la kan, da sah-sah kete tu xleh gerak.. Kalau dia xde perkhidmatan mcm tu, teruk la ckit aku nti, nk kena susahkan kwn En Tunang untuk jumper kete aku tu pulak.. Time cuti org nk rest, aku pulak nk menyusahkan kwn dia..xpatut la kan [ kalau terpaksa kena juga la kan minta tolong huhu ].

OK..nak tahu tak bape harga bateri kete tu? Bateri + perkhidmatan pasang = RM185. En tunang kata, murah.. sbb dia da survey kat kedai lain agak mahal.. Ni contoh gambar bateri tu... rasanya bole dpt murah lg kot, tp xder choice lain, kedai byk tutup.. Xpe, yg penting aku bole balik kampung :-)








No comments:

Post a Comment