...

...

Raya Terakhir Bersama Mak : ~Al fatihah buat mak yang jauh di sana~

Raya Terakhir Bersama Mak : ~Al fatihah buat mak yang jauh di sana~

Sunday, February 17, 2013

DIY - BROWN PAPER / PAPERBAG DOORGIFT - [CHECKLIST] - [PART 2]

Selalunya time wekend la kan banyak masa nak buat persiapan kahwin ni. 
Masa lain asyik pk keje keje keje.. kepala pun tension je pk keje..hmm
Tp wekend juga la nk luang masa ngan cik abg tersyg..tp xkan la sampai 24 jam kot. mesti la ade masa untuk diri sendiri..ye tak?

So time mcm ni la kena start semula plan nk buat paperbag doorgift.. 
OK..kat sini aku nak cadangkan tempat2 kat mana yg korg bole dapat brg2 yg aku guna utk buat paperbag ni.

Untuk Brown Paperbag ni..rasanya kat TESCO pun ade kot. Masa aku g speedmart pun ade gak paper ni. tp aku xsempat la nk survey bape harganya. Tp aku beli kat Mydin Shah Alam.

1 paket = RM3.20. 
1 paket ada 100pcs. 
800 pcs = 8 paket = RM25.60.
Murah x?

Untuk Doily paper plak..banyak jual kat kedai2 jual barang2 buat kek/kuih.. 
Kat Shah Alam ada kedai nama BAGUS yg jual brg2 wat kek termasukla doily paper.. Kat situ ader bermacam2 size yg bole pilih.. utk yg aku guna bole dapat 1 paket = RM5.40.Kertas pun agak tebal.. Tp  Mydin gak la pilihan aku. Walaupun kertas agak nipis, tp bg aku , ok la..

1 paket = RM4.90
1 paket = 200pcs
800 pcs = 4 paket = RM19.60

.
.
.
.
.
.
.
.
.

 Inilah barang2 yg aku da beli 





No comments:

Post a Comment